Açıklama
Eğitimimizde, ihracatın en çok ilgi duyulan ve her firmanın iyi veya kötü bir şekilde kendi gayretleriyle yürüttüğü ihracatta müşteri bulma faaliyetlerinin, geleneksel ve yeni nesil tüm yönleriyle detaylı, profesyonel ve uygulamalı olarak anlatıldığı bir içerik sunulmaktadır. Ayrıca eğitim içeriğinde, ihracatta ihtiyacımız olan yüksek değerli ticari bilgilerin edinilmesi için kullanılan ticari istihbarat yöntemlerine de yer verilmektedir.
Eğitimin içeriğinde;
a. Müşteri araştırması için gerekli olan satış kanalı ve hedef müşteri profili tespiti,
b. Araştırma için anahtar kelime çalışması ve ürün kodlarının detayları,
c. İhracatta geleneksel ve yeni nesil tüm müşteri bulma yöntemleri;
Yeni nesil yöntemlerden bazıları; ülkelerin gümrük beyanname ve konşimento verisi sağlayan veri tabanları üzerinden gerçek ithalatçıların bulunması, ticaret sicil kayıtlarından müşteri araştırması, firma rehberi olan veri tabanlarından müşteri bulunması, deepweb araştırması, uluslararası ihale&proje takibi yapılması, teknik ürün patent araştırması, ihracat odaklı sosyal medya kullanımı vb.
Geleneksel yöntemlerden bazıları; b2b siteleri, ticaret müşavirlikleri, fuarlar, web araştırması, ithalatçı listesi veren web siteleri, LinkedIn-Facebook-YouTube gibi sosyal medya platformları üzerinden müşteri araştırması, yerli ve yabancı müşteri edinme kaynakları vb.
d. Tespit edilen potansiyel müşteri olan firmaların yöneticilerinin isimlerine, bu yöneticilerin şahsi iletişim bilgilerine nasıl ulaşılabileceği,
e. İlgili yöntemler marifetiyle bulunan müşterilerle iletişim kurulurken nasıl bir yol haritası incelenmeli, iletişimde dikkat edilmesi gereken kritik noktalar nelerdir, hangi coğrafya ile iletişimde nasıl hareket edilmelidir, iletişim süreci nasıl kayıt altına alınmalıdır gibi müşteri iletişim yöntemleri,
f. Ücretli olan kaynakların nasıl ücretsiz olarak kullanılabileceği,
Konuları uygulamalı ve detaylı olarak anlatılmaktadır.
Özet içerikler için aşağıdaki videolar takip edilebilir;
Yeni Nesil Yöntemler
Geleneksel Yöntemler