dış ticaret bölümü

Dış Ticaret Bölümü

Her geçen gün “Dış Ticaret Bölümü” daha da cazip hale gelmektedir. Özellikle Döviz kurlarındaki anormal artış, ürünlerin dış pazarlar için ucuz, uygun haline gelmesini sağladı. Haliyle bu durum dış ticarette kariyer sahibi insanlara olan ihtiyacı artırdı.

Dış Ticaret Bölümü

Dış ticarette kariyer diyoruz ama her meslekte olduğu gibi bunun içerisinde de işin memurluk, akademik ve özel sektör alanı vardır. Üzerine düşünüldüğünde üst düzey bürokrat veya yöneticilikle alakalı kariyer hedefleri de belirlenebilir. Her ne kadar memuriyet ve akademisyenlik farklı gibi gözükse de, hepsinin ortak noktası özel sektör kısmıdır. Dış ticaret bölümü ile alakalı kariyerimizde eğer akademi veya memuriyet düşünüyor olsak, belli bir özel sektör tecrübesinden sonra yönelmek alanı daha değerli kılacaktır. Çünkü saha bilgisi olmayan bir bürokrasi veya yasal bilgisi olmayan bir akademi bilgisi artık eski dönemlerin uygulaması olarak kalmaya başladı.

dış ticaret bölümü

Dış Ticaret Bölümünde Pozisyon Seçimi

Özel sektör kısmıyla alakalı öncelikle dış ticaretin hangi pozisyonunda olacağımıza önden karar vermemiz gerekiyor.

İşin;

  1. Operasyon kısmında mı?
  2. Pazarlama tarafında mı?
  3. İstihbarat ve dijital pazarlama alanında mı olacağız?

Bu sürece öncesinden karar vermek gerekiyor. Tabii olarak konuların içeriğine vâkıf olmadan seçim yapmak tabii ki kolay değil. Bu noktada sorumluluk almak, tecrübe edinmek çok önemli. Sorumluluktan kastımız, stajlar veya bedelsiz bile olsa öğrenciyken bir yerlerde çalışmaktır.

Eğer;

  • İçe dönük bir karakter olarak insanlarla değil de veriyle muhatap olmayı seviyorsanız, işin biraz daha araştırma kısmında, yani ticari istihbarat, dijital pazarlama, mevzuat veya gümrük tarafında olmanız daha uygun olabilir.
  • Daha dışa dönük bir karakteriniz varsa, işin biraz daha pazarlama boyutunda olmak ona göre bir hazırlık içerisinde bulunmak gerekiyor.

Burada ana husus, kendimizi biliyor olmaktan geçiyor. İnsanın kendini keşfetmesi için de bir sorumluluk, görev alması lazım. Tabii çalışma ortamına mükemmeliyetçi bakılmaması gerekiyor. Belki mevzuat ağırlıklı bir pozisyonda çalışıp mevzuattan soğuyabilirsiniz, bu sizin neyi yapmamanız gerektiğini göstermiş olur. Belki de işin pazarlama tarafında çalışmışsınızdır ve insanlarla diyalogda olmayı sevmediğinizi fark edebilirsiniz. Dolayısıyla hepsi bir şekilde fazla düşünmekten ziyade, yola çıkmaktan geçiyor. Özel sektör için alt kategorilerinden varsayalım ki, pazarlama veya operasyon tarafı seçimimize göre ne yapabileceğimize bakmamız gerekiyor.

Konuyla alakalı bahsetmek istediklerimiz bu kadar. Sorularınız ve merak ettikleriniz için yorum yaparak bizlere ulaşabilirsiniz.

İbrahim Çevikoğlu

Yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.