Dış ticaret uzmanı nasıl olunur?

Dış Ticaret Uzmanı Nasıl Olunur?

Ulaşım ve haberleşmenin artan yaygınlaşması, ihracat veya ithalatla ilgilenenlerin dış ticaret uzmanı nasıl olunur? sorusuna daha fazla yönelmektedir. Dış pazarda birçok kimse ithalat ve ihracat yapmaktadır. Ama daha etkin ve kalıcı işler yapmanın yolu bu alanın uzmanlık bilgisine olan ihtiyacı artırmaktadır.

İthalat ve ihracatla ilgilenenlerin vakit kaybetmeden dış ticaret uzmanı nasıl olunur? Bu alanda nelere ihtiyaç vardır? Sorusun cevap arayışındadır.

 

Dış Ticaret Uzmanı Nasıl Olunur?

Dış ticaret uzmanı olmak için yabancı dil ile iyi bir gümrük mevzuatı ve operasyon bilgisi çok önemlidir. Eğer;

  • Operasyon personeli olacaksanız, evrak süreçlerine hâkim olmanız gerekiyor.
  • Pazarlama çalışanı olacaksınız da şöyle bir tarafı var: pazarlamada malı satıyoruz ama malı sattıktan sonraki müşteri memnuniyetinde, operasyon kısmıyla alakalı çok ciddi unsurlar var. Örneğin pazarlama personeli bile olsanız, işin mevzuatını bilmeyen bir operasyon personelinden dolayı veya operasyon sürecinde, yüklemede, lojistikle veya ambalaj da yapılmış bir hatadan dolayı sizler müşteriye karşı mahcup olabilirsiniz.

Kısaca pazarlamada ticari istihbarat veya operasyon personeli olacaksanız bile, iyi bir operasyon yani evrak süreci, gümrük mevzuatı ve dış ticaret bilgisi gerçekten çok önemlidir. Bunları bilmeden yola çıkmak enerji, vakit, maddi vb. maliyetlere sebep olabilir.

Dış ticaret uzmanı nasıl olunur?

Dış Ticarette Ürün Bilgisi

Departmanlarımızın nasıl olması gerektiği ve hangi hatalardan kaçınmamız gerektiğini anladık. Dış ticaret bilgimizin de yerinde olduğunu farz edersek, satacağımız ürünün bilgisini de en azından müşteriye, ürüne hâkim olduğumuzu gösterecek kadar iyi biliyor olmak lazım. Belki bir üretim müdürü kadar veya ürünün üreticisi kadar bilmemiz gerekmiyor ama pazarlamaya konu olacağı kadar iyi bir ürün bilgisine sahip olmak çok önemlidir.

Dış Ticarette Network

Dış ticarette bilginiz kadar networkünüzde değerlidir. Mesela gümrükte yaşamış olduğunuz bir sıkıntıyla alakalı arayabileceğiniz bir meslek büyüğünüzün olması veya yabancı dilde yapılması gereken bir çeviri olduğu zaman şirketin profesyonel hizmet aldığı yerlerin alternatifi olan bir çevrenizin olması, probleminizi çözebilecek bağlantılarınız gerçekten çok kıymetlidir. Dolayısıyla ‘aslında siz, networkünüz kadar kıymetlisiniz’ diyebiliriz. Bilgi sizi bir yere kadar götürür ama network yoksa iş teklifleri almada, firmanızın içinde değer görmekte zorlanabilirsiniz. Dolayısıyla dış ticaretle alakalı iyi bir networke sahip olmak, en az bilgi kadar önemlidir.

Dış Ticarette Sicil Temizliği

Bir başka önemli konu da, dış ticaret içerisinde Anadolu deyimiyle ‘akçeli işlerin yapılabileceği…’ uygun zemin rahatlıkla bulunabilir. Kariyer hayatımıza daha başlarken, dış ticaretin içerisinde suiistimale açık alanları en başından bilip, bunlara kesinlikle bulaşmamalıyız. Çünkü kariyerimizin ilerleyen zamanlarında temiz ticaretler yapabilmemiz için geçmişimizde böyle bir lekenin olmaması gerekiyor. Eğer sizin sicilinizde dış ticaretle alakalı, hele hele kaçakçılığa konu olabilecek, bir sıkıntı varsa geleceğinizin çok erken kararması anlamına gelebilir. Kısaca akçeli diyebileceğimiz işlere çok fazla yaklaşmamak gerekir.

Mantalite

Şirketlerde çalışan birçok arkadaşımız, “bugün buradayım ama yarın başka bir firmaya geçerim, neresi bana daha fazla değer, para verirse ben oraya geçerim.” tarzı tavır sergileyebiliyorlar. O arkadaşlarımızın şunu unutmaması lazım; bugün belki bir firmada çalışansınız ama yarın bir gün benzer bir konuyu belki kendi işinizde yapıyor olacaksınız. İsterseniz memur, akademisyen veya bir kişinin yanında çalışıyor olun yaptığımız işi kendi işinizmiş gibi ciddiyetle yaparsanız firma sahibinin dikkatini kolay bir şekilde çekebilirsiniz. O sahiplenme kariyer basamaklarını hızlı bir şekilde çıkabilmemiz için önemli bir motivasyon aracıdır. Bu tür bir heyecanımız yoksa hem mali hem de kariyer beklentilerimiz biraz geç şekillenebilir.

Bu hususta “firmaya ne kadar çok şey katabilirsem, bende o kadar değer görürüm” diye bakıyor olmak lazım. Örneğin firmanın devlet desteklerinden, farklı ödeme şekillerinden, yeni nesil müşteri bulma yöntemlerinden haberi yoksa şu anda uygulamadığı ama dış ticaretin önemli konularından bir tanesini tespit ederseniz, bunu mutlaka firmanızın yöneticisine sunmalı ve bununla alakalı firmaya bir şey katma niyetinde olduğunuzu öne çıkarmalısınız.

Konuyla alakalı bahsetmek istediklerimiz bu kadar. Sorularınız ve merak ettikleriniz için yorum yaparak bizlere ulaşabilirsiniz.

Yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.